Verksamheten 2025
Verksamhetsåret inleddes traditionsenligt med att 26 medlemmar från sektionen bevistade Arlövsrevyn lördagen den 18/1 där det bjöds på många härliga skratt. Innan föreställningen intogs en utsökt lunch på Hurva Gästis.
Årsmötet gick av stapeln måndagen den 24/2 i Jämshögs IF:s klubbstuga
och innehöll förutom sedvanliga årsmötesförhandlingar, fika med goda frallor och ett närvarolotteri.
Vi fick genom Rolfs försorg även njuta av en trevlig bildvisning av det gamla Olofström.
Jerry Mattsson har under året varit ordförande, Per-Åke Persson kassör och Christina Selman sekreterare. Övriga ledamöter: Birgitta Persson, Sandra Wettemark- Mataija. Suppleant: Frank Seerup.
Kanotsäsongen inleddes den 29/4 med paddling i Halen med efterföljande korvgrillning vid Kanotcentralen. Under säsongen har det paddlats i Holjeån från Västanåkvarn till Klackabacken, från Raslången till Kanotcentralen, i Kroksjön, vid Elleholm och i Mörrumsån, Karlshamns skärgård, Ronneby skärgård med sälspaning och i Ronnebyån där vi fick njuta av vackra brunnshus.
Årets tisdagspaddlingar har varit välbesökta under hela säsongen.
Äventyret Halen genomfördes lördagen den 3 maj och drog många besökare som ville prova på att paddla kanot.
Kanotskola genomfördes vecka 26 med 10 deltagare och Per-Arne Höög som ledare tillsammans med Kanotcentralens personal. En lyckad vecka med glada deltagare och ledare.
|